Sunday, May 26, 2019

Promo Dufan Juni 2019

Promo Dufan Juni 2019 - Dufan bermaksud "Fantasy World". Dufan adalah salah satu daya tarik pelancong yang merupakan sebahagian daripada Ancol Dreamland. Di Ancol Park, selain Dufan, terdapat juga beberapa kemudahan lain seperti Sea World Ancol, Adventure Atlantis Water, Gelanggang Samudra, Pasar Seni, Pantai Ancol, Golf Padang, Gondola, Princess Duyung Cottages, Marina dan banyak lagi.


Jika Taman Impian Jaya Ancol mula beroperasi sejak tahun 1968, maka Dufan diresmikan pada 29 Ogos 1985 atau sekitar 17 tahun kemudian, Harga tiket masuk dufan sebagai salah satu upaya yang dilakukan oleh Pemerintah Provinsi DKI Jakarta untuk mengembangkan Ancol sebagai kawasan wisata terpadu.


Dufan telah dibangunkan sebagai taman tema. Di sini pelawat akan dirawat dengan beberapa Promo Dufan dan permainan teknologi moden yang akan merosakkan imaginasi. Taman permainan di Dufan bukan sahaja untuk kanak-kanak, tetapi juga untuk remaja dan orang dewasa. Oleh itu, pelbagai kenderaan dibahagikan kepada beberapa jenis, iaitu Anak Ride, Keluarga Ride, Ride Thrill dan Ride Air.

No comments:

Post a Comment